Spirit/fr: Difference between revisions

From TSL Encyclopedia
(Created page with "L'esprit")
Tags: Mobile edit Mobile web edit
 
(Created page with "[Cette page a été traduit par Google Translator/DeepL et doit donc être révisé.] (1) chapeau. La '''polarité masculine de la Divinité''' ; la coordonnée de la Matière ; Dieu en tant que Père, qui inclut nécessairement dans la polarité de lui-même Dieu en tant que Mère et est donc connu comme le Dieu Père-Mère. Le plan de la Présence JE SUIS, de la perfection ; la demeure des maîtres ascensionnés dans le royaume de Dieu.")
Line 2: Line 2:
'''Spirit''' may refer to:
'''Spirit''' may refer to:


(1) cap. The '''masculine polarity of the Godhead'''; the coordinate of [[Matter]]; God as Father, who of necessity includes within the polarity of himself God as Mother and hence is known as the [[Father-Mother God]]. The plane of the [[I AM Presence]], of perfection; the dwelling place of the [[ascended master]]s in the kingdom of God.  
[Cette page a été traduit par Google Translator/DeepL  et doit donc être révisé.]
 
(1) chapeau. La '''polarité masculine de la Divinité''' ; la coordonnée de la [[Matière]] ; Dieu en tant que Père, qui inclut nécessairement dans la polarité de lui-même Dieu en tant que Mère et est donc connu comme le [[Dieu Père-Mère]]. Le plan de la [[Présence JE SUIS]], de la perfection ; la demeure des [[maîtres ascensionnés]] dans le royaume de Dieu.  


(2) l.c., usually plural, as “spirits,” '''[[discarnate]]s''', or astral entities.
(2) l.c., usually plural, as “spirits,” '''[[discarnate]]s''', or astral entities.

Revision as of 13:10, 22 May 2025

Spirit may refer to:

[Cette page a été traduit par Google Translator/DeepL et doit donc être révisé.]

(1) chapeau. La polarité masculine de la Divinité ; la coordonnée de la Matière ; Dieu en tant que Père, qui inclut nécessairement dans la polarité de lui-même Dieu en tant que Mère et est donc connu comme le Dieu Père-Mère. Le plan de la Présence JE SUIS, de la perfection ; la demeure des maîtres ascensionnés dans le royaume de Dieu.

(2) l.c., usually plural, as “spirits,” discarnates, or astral entities.

(3) l.c., singular, often used interchangeably with soul.

El Morya speaks of the “spirit” of a man as being “his cosmic honor flame, his integrity, his strength, his presence. The spirit of the individual is that which the soul has drawn down from the I AM Presence and raised up from the Divine Mother, weaving a cocoon of light, skeins as silken fibers around the soul until the wedding garment, all gold and purest white, [is] suddenly unveiled.”

Sources

Mark L. Prophet and Elizabeth Clare Prophet, Saint Germain On Alchemy: Formulas for Self-Transformation.

Pearls of Wisdom, vol. 31, no. 77, November 13, 1988.